سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

http://shahed113.ParsiBlog.com
بسم الله الرحمن الرحیم ...... *قربة الی الله* ...... جــــبــــهـــه ی فــــرهــنــگـــی رویاهای خیس 
shahed113.parsiblog.com لینک دوستان

ثواب و خواص سوره های قرآن

قرآن

سوره حمد

رسول خدا(ص) فرمود: "هرکس سوره ی حمد را قرائت کند، خداوند به عدد تمامی آیاتی که از آسمان نازل شده، به او ثواب و پاداش میدهد" .

 سوره بقره

رسول خدا(ص) فرمود: "هر کس درروز، سوره بقره را در خانه خود قرائت کند، آن خانه تا سه روز از گزن شیطان در امان است و همچنین اگرآن را در شب درخانه ی خود تلاوت کند، آن خانه تا سه شب از آسیب شیطان محفوظ است و شیطان وارد آن خانه نمیشود" .

سوره آل عمران

رسول خدا(ص) فرمود: "هر کس سوره آل عمران را تلاوت کند، خداوند به ازای هر آیه ازآن، امانی ازآتش جهنم به او مرحمت میکند" .

سوره نساء

رسول خدا(ص) فرمود: "هر کس سوره نساء راقرائت کند، مثل آن است که برهر کس که مستحق ارث است، صدقه داده است. همچنین به او پاداش آزاد کردن بنده ای در راه خدا میدهند و نیز از شرک مبرّا میشود و در مشیّت خداوند،ازآن گروه قرار میگیرد که خداوند آنان را بخشیده است" .

سوره مائده

رسول خدا(ص) فرمود: "هر کس سوره مائده رابخواند، خداوند متعال اورا به شمار هر یهودی و نصرانی که در دنیا نفس میکشد، ده حسنه به او میدهد و ده گناه از نامه ی عمل وی محو میکند و ده درجه او را بالا میبرد" .

سوره انعام

رسول خدا(ص) فرمود: "سوره انعام یکجا بر من نازل شد درحالیکه هفتادهزار فرشته با حمد و تسبیح، آن را همراهی میکردند. هر کس این سوره را بخواند، آن هفتادهزار فرشته در قبال هر آیه، یک شبانه روز بر او درود میفرستند" . 

سوره اعراف

رسول خدا(ص) فرمود: "هر کس سوره اعراف را قرائت کند، خداوند میان او و شیطان مانعی قرار میدهد و حضرت آدم در آخرت شفیع او خواهد بود".

سوره انفال

رسول خدا(ص) فرمود: "هر کس سوره انفال و توبه را در هر ماه یکبار بخواند، نفاق در دل او راهی پیدا نمیکند و از شیعیان حضرت علی(ع) محسوب میشود" .

سوره توبه

رسول خدا(ص) فرمود: "هر کس که این سوره را قرائت کند، خداوند او را در روز قیامت درحالی بر می انگیزد که از منافقان نیست" .

شکلک های محدثه

سوره یونس

امام صادق(ع) فرمود: "هر کس سوره یونس را هر دو یا سه ماه یکبار بخواند، از جاهلان محسوب نمیشود و در روز قیامت در زمره مقربان درگاه الهی خواهد بود" .

سوره هود

امام باقر(ع)فرمود: "هر کس سوره هود رابخواند، خداوند بزرگ در روز قیامت، او را در زمره پیامبران بر می انگیزد و در آن روز گناهی برای او شناخته نمیشود" .

سوره یوسف

امام صادق(ع) فرمود: "هر کس سوره یوسف را هر روز یاهر شب یکبار تلاوت کند، خداوند متعال در قیامت او را به زیبایی حضرت یوسف(ع) بر می انگیزد و بیم و هراس آن روز، او را نمیگیرد و از جمله بندگان نیک و درست کردار خداوند خواهد بود" .

سوره رعد

رسول خدا(ص) فرمود: "هر کس سوره رعد را قرائت کند، خداوند به عدد تمام ابرهای گذشته و آینده که تا روزقیامت در آسمان پدیدار میشود، ده حسنه به او میدهد و در قیامت از جمله کسانی خواهد بود که به پیمان خود باخداوند متعال وفا کرده است" .

سوره ابراهیم

امام صادق(ع) فرمود: "هر کس سوره ابراهیم و حجر را در رکعت اول و دوم نماز، در هر هفته یکبار بخواند، تنگدستی، نیاز، دیوانگی و دیگربلاها به او نمیرسد" .

سوره حجر

رسول خدا(ص) فرمود: "هر کس سوره حجر رابخواند، به شمار تمام مهاجرین و انصار و آنهایی که حضرت محمد(ص) را به تمسخر گرفتند، ده حسنه به او میدهند" .

سوره نحل

امام باقر(ع)فرمود: "هر کس سوره نحل را در هر ماه یکبار بخواند، دردنیا از زیان مالی و قرض و همچنین هفتاد نوع بلا- که آسان ترین آنها دیوانگی، جذام و پیستی است-در امان خواهد بود و نیز منزل او در بهشت عدن-که در وسط بهشت است-خواهد بود" .

 

 


[ شنبه 92/2/14 ] [ 9:53 عصر ] [ انصارالشهداء ] [ () شاخه گل نرگس ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگshahed113

_الـــلـــهــم عــجــل لــولــیــک الــفـــرج_ آن روزها که دشمن به جانمان حمله کرد، شهدا ما را شرمنده خود کردند... نکند این روزها که دشمن به نانمان حمله کرده است، شرمنده شهدا شویم...! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ امام علی(علیه السلام): کسی که در وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار میشود.
موضوعات وب
امکانات وب shahed113
لحظه شمارغیبت

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.

شهید حجاب کد حدیث تصادفی
ساعت
نوا 
کد موزیک آنلاین برای وبگاه
قرآن


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 257466

پیچک

سفارش تبلیغ
قالب قالب قالب